[Linux-programlama] Re: javascript cok boyutlu diziler

From: Mehmet Duran (mehmetd@kablonet.com.tr)
Date: Mon 28 May 2007 - 04:17:39 EEST

Hatta hazir eliniz degmisken artik endustri standardi JSON formatinda yapin
class tanimlamalarini:

{
    ilceler: {
        ankara: {
            ad: 'Ankara',
            kod: 312
        },

        istanbul: {
            ad: 'Istanbul',
            kod: 212
        }
    }
}

JavaScript'te butun Array'ler associative (Turkcelerini bilmiyorum, kusura
bakmayin) oldugu icin
var x = new Array( 'ahmet', 'hasan', 'huseyin' );
x['harikaIsim'] = 'ibrahim';

dediginde, x array'inin elemanlari 0,1,2,'harikaIsim' olacaktir.
for( var el in x ){
    alert( el + ": " + x[el] );
}
Yukardaki kod sirayla "0: ahmet" , "1: hasan", "2: huseyin", "harikaIsim:
ibrahim"
text'lerini alert ile ekranda gosterecektir. Tabi eger prototype.js
kullaniyorsan
Array'lerin genisletilmis olacagi icin
x.each( function (el, index){
    alert( index + ": " + el );
});
calistirman gerekiyor.

On 5/27/07, Mehmet Fatih YILDIZ <fatih.mfyz@gmail.com> wrote:

> ayrica nesne gibi kullanarak daha rahat algilanabilir bir kod
> olusturabilirsin.
>
> ilceler = {
> ankara = {
> ad = 'Ankara',

> [...]