[Linux-programlama] iyi günler

From: sunsen (bsunsen@gmail.com)
Date: Thu 22 Mar 2007 - 15:08:56 EET

iyi günler

geniş bir network sistemi kurma aşamasındayım sistemde bi linux fedora
server'a bağlı wireless network kurmayı planlıyorum. bu kablosuz ağ internet
yayını yapacak göndermeyi kotalı 3Gb telekom modemle yapılacak almayıda
skydsl dediğimiz türkiyede yeni giriş yapmış uydudan internet sistemi
kullanılacak. adsl upload 256 kbit skydsl download 4000 mbit bu sistemde
şöyle bir sorun oluşuyor. bu firmanın verdiği program windows uyumlu
linuxla ilgili bir bilgi verilmiyor. bir sorum buradan geliyor. Acaba wine
ile bu sistemi kura bilirmiyim nekadar çalışır veya sorun çıkarır? sistem ve
bilgi için www.skydsl-turk.com sitesin den baka bilirsiniz. bu ağda bu
server sadece internet yamıycak fireware,proxy gibi araçlarda kullanmak
istiyorum bana linuxta kulana bileceğim program veya araç tavsiye
edebilirmisiniz? Fedorada herkeze eşit bağlantı hızı kurmak istiyorum. Bunun
için bir kaç araç buldum ama tam olarak algılıyamadım "tc" komutuna classlar
oluşturuluyorda nasıl ve ne için olduğunu tam olarak anlamadım özelikle u32
gibi bişeyler yazıyor anlamadım. benim istediğim veya yapmaya çalıtığım şey
keni belirlediğim network ip adreslerine herkeze eşit hız sunmasının
istiyorum ve bir kişi sistemden ayrıldığında ayrılanın bağlantısını
diğerlerine paylaştırmasını istiyorum bunu ne ile sağlaya bilirim bana
yardım edebilirmisiniz?

şimdiden çok teşekürler.....