Re: [Linux-programlama] Veri Tabanında Dosya saklama

From: Mahir B. Aşut (mahir.asut@ttnet.net.tr)
Date: Thu 22 Mar 2007 - 09:45:25 EET

Merhabalar,

hiç tartışmasız aynı fikirdeyim. Üstelik bazı basit betiklerle dosyaları veya klasörleri her akşam otomatik olarak tar.gz'leyip tek dosyaya indirgemeniz ve sonra sadece onu yedeklemeniz de olası.

selamlar,
Mahir

Nuri Akman yazmış:

Merhaba Ali Bey,

"Ben Veri Tabanının yedeği alıp bide ilgili dosyaların yedeğini almak istemiyorum. Tek yedekle işlem sonuçlansın istiyorum. " ben de bir zamanlar aynen bu düşünce ile bir proje geliştirmiştim. Şu an proje fiilen kullanılmakta olduğu için dönüş yapamıyorum :(

Bu projemle birlikte dosyaları DataBase'de saklamanın teoride iyi olduğunu, ancak pratikte hiç de memnuniyet verici olmadığını gördüm.

Yedekleme açısından dosya yöntemi kullanırsanız FTP programları ile aynı anda bir çok dosyayı (multiple connection) download / upload edebilirsiniz.

Ancak, veri tabanından işlem yaparken bu hızın %1'inden bile bahsetmek mümkün değil.

Ayrıca, veritabanında saklanan dosyalar daha fazla yer kaplıyorlar...

Tavsiyem kesinlikle "dosya" olarak saklamanız şeklindedir.

Sevgiler,
Nuri AKMAN

Ali Dereli yazmış:
Merhaba;

İç ağda çalısacak web tabanlı uygulamada (JSP) kullanıcılara ait dosyaların (2 MB ı gecmeyecek sekilde pek cok türde dosya) saklanması gerekiyor. Bu dosyaları PostgreSQL'e yazdırmakmı evladır yoksa standart sekilde sunucunun her hangi bir klasöründe saklamakmı?

2 yıl önce bu tarz bi konu tartısılmıstı. Sadece PostgreSQL için degil genel manada Veri Tabanında dosyaların saklanması ek okuma-yazma getirdiği için tavsiye edilmiyordu.

Ben Veri Tabanının yedeği alıp bide ilgili dosyaların yedeğini almak istemiyorum. Tek yedekle işlem sonuçlansın istiyorum.  Birde Kullanıcılara "dosyalarınızı veri tabanında saklıyacaz, sizden başka kimse onlara ulaşamaz " dediğimizde (nedendir bimem) uygulamaya olan güven, saygı vb. artıyor.  Kısacası fiyakalı bi uygulama oluyor.

Ama sadece fiyakalı olması yetmiyor. Yedekleri geri yüklediğimde acaba sorun yasarmıyım? hızda belirgin bi azalma olurmu? vb.

Siz ne öneriyorsunuz. Getiri-götürü ye bakıldıgında seçim hangisi olmalı.

Centos 4.3
Postgresql 8.1.4
Tomcat 5.5

Saygılar.

No virus found in this incoming message. Checked by AVG Free Edition. Version: 7.5.446 / Virus Database: 268.18.16/729 - Release Date: 21.03.2007 07:52