[Linux-programlama] özürdilerim bira uzun oldu

From: sunsen (bsunsen@gmail.com)
Date: Thu 15 Mar 2007 - 17:33:24 EET

iyi günler....

bana yardım ede bilirmisiniz? yumla ilgili sıkıntı çekiyorum.

enbaşta yumu açamıyordum. sonra aça bilmek için tekrar kurdum ama
ayrıntıları yüklemedim bu sefer çalıştı ama sistem kitleniyordu. linux'un
kitlendiğini şimdiye kadar hiç görmedim özelikle kde'nin okuduğum
kadarıylada kilitlenmemesi lazım linux net dergilerinin birinde yeni çıkan
kerelin özeliklerini sayıyordu orada bir program çalışması gerektiğinden
daha uzun çalıştığı zaman direk kapatılıyor. tarzında bir yazı vardı. onu
halettim problemi şuymuş benim note book'ta 256 mb rem var. 16 mb tını ekran
kartı kullanıyor geri kalanını sistem kullanıyor. aslında normalde okadar
rem yeterde artar ama fedora kullandığınızda işler biraz değişiyor arkada
çok fazla araç çalışıyor. mysql , apache ve diğer veritabanı raçları ve
programları kullanıyorum. bunların ne olduğunuda biliyorum ama diğerlerini
bilmiyorum o konudada yardımcı olursanız sevinirim. tabi remler dolunca
linux swap alanlarına saldırıyor. aslında onunda okadar sorunçıkarmaması
lazım ama veri tabanı araçlarını kullanınca hdd zatem meşgül bide bunlar
binince iyice yavaşlıyor. sonuç olarak linux swapı bekliyor buna şöyle bir
çözüm ürettim. 2 gb lık hızlıbir flash bellek aldım. (twinmos x4 34ytl)
gpardet ile 2'e ayırdım, ayırdığım bölümü swap olarak formatladım. linux'u
açtığımda konsoldan swapoff'la hdd teki swapı iptal ettim. yeni alan olarak
swapon ile ayırdığım flaş belleği kullandım. sonuç çok iyi baya hızlandı
sistemim. şöyle bir sorunvar flash taki swapalanını kayıt edemiyorum sistem
açıkldığında eski haline geliyor. bu problemi nasıl çöze bilirim?

swapoff /dev/hda5 //benim hdd'teki swap alanı
swapon /dev/sda2 //flash'taki swap alanı

yum düzeldi ama ekle kaldırdan program ekleyip kurduğumda eklediğim program
gözük müyor.

seskartını tanımasına ramen mp3 leri çalmıyor bundan dolayı ekle kaldırdan
amarok'u kurdum oda hata veriyor mp3leri çalmıyor. bende başka bir program
indireyim dedim yukardaki problemle karşılaşıyom: yükledi diyor ama
yüklemiyor. yardımcı olursanız sevinirim.