[Linux-programlama] Re: ftp ye baglanip dosya indirme

From: Rüştü Derici (rustuderici@gmail.com)
Date: Fri 22 Jun 2007 - 06:16:57 EEST

Valla BSD socket library si kullanılıyo benim bildiğim kadarıyla
oradan ftp komutlarını gönderiyorsunuz.

c de direk ftp için library var mı bilmiyorum ama varsa mutlaka kullanın :D

gethostbyname(..) diye bir komut olması lazım..onunla hostname de
girebilirsiniz.
ve ewt tcp/ip kullanıyorsunuz..

c ile bunu yapmak basit bir ftp client yazmayı gerektiriyor dolayısıyla
network programming konusunda deneyimli olmayan biri için
(ki bu konudaki deneyiminiz konusunda
en ufak bir fikrim olmadığı için söz meclisten dışarı :) )
iyi bir başlangıç noktası diyebiliriz:D

küçük hatırlatma : ftp de server tarafında komut alışverişi 21 dosya
alışverişi 20.porttan olur diye hatırlıyorum.okulda bununla ilgili bir
örnek yazmıştık ama inanın bulamıyorum yoksa işinizi kolaylaştırırdım
..;)

ftp -d hostname ile serveriniza bağlanın ve yapılması ve otomize etmek
istediğiniz tüm işlemleri elle yapın
-d parametresi sayesinde sokette göndermeniz gereken bilgileri göreceksiniz...

birde gönderdiğim bash scripti kullanmama sebebiniz user password ise
oradaki anonymous ve email@email.com kısımlarına kullanıcı adı ve
şifre verebiliyorsunuz...
ayrıca oraya atıyorum $1 ve $2 gibi bir ifade yazarsanız
./script <user> <password>
komutu ile çalıştırabilirsiniz
..
ve dahi
bir dosyaya username:password yazdık diyelim..
IFS=":"
while read e1 e2
do
echo e1
echo e2
done < dosya_adi

bu scriptte e1 username 'i e2 de passwordu okuyacaktır ...denemesi bedava:)
gibi bir loop un içine o ftp komutlarını gömerseniz
ve user satırına
user $e1 $e2 derseniz
bir text dosyasına kaydedilmiş kullanıcılar için
bash scripting howto ları bu konuda detaylı örnekler ile dolu...

ben bash'i ne de çok seviyor muşum ...:D
ama cidden kolaylaştırıyor işi ...

eğer güvenlik ile ilgili sorunlarınız yoksa ben bash tavsiye ederim
zira network programming de c biraz işkence olabilir..

Kolay Gelsin,
Rüştü