[Linux-programlama] Yanıt: mysql de otomatik islemler

From: Guychmyrat Amanmyradov (guychmyrat@yahoo.com.tr)
Date: Sun 03 Jun 2007 - 18:50:11 EEST

Merhaba.

benimde bununla ilgili bir sorum var.

PHP & MySQL ile tarihi birçok çeşit var. Mesela gün/ay/yıla ayrıştırılarak varchar/int. şeklinde tutuluyor. Veya PHP time fonk. kullanılarak MySQL'de int. alanda tutuluyor. Bunun en uygun olanı hangisidir acaba?

Ben şu anda

$date = time();

şeklinde tarihi alıyorum. daha sonra MySQL'de
tarih (int) şeklinde tutuyorum ve oraya int. deger yazıyorum.

Geri çagırırkende

echo date("H:i:s: d/m/y", $oku["tarih"]);

yapiyorum. Ve saate kadar alabiliyorum.

siz tarih işini nasıl yapıyorsunuz ?

teşekkürler.

Mert Gungorlu <mertgungorlu@yahoo.com> wrote: Merhaba;
mysql de bir tablomda iki kolon oldugunu varsayalim. Biri tarih tipinde digeri boolean. Ben soyle birsey yapmak istiyorum. Eger server deki tarih tabloda yer alandan buyuk ise boolean alanindaki degeri degistirmek istiyorum. Bunu nasil yapabilirim?