[Linux-programlama] Re: Linux PHP Editor

From: Mehmet Fatih YILDIZ (fatih.mfyz@gmail.com)
Date: Thu 26 Jul 2007 - 18:02:31 EEST

acikcasi ilk baslarken herkese oyle geliyor. Ben de kullanabilmek
için inat etmistim fakat su an dunyadaki en basarili editor oldugunu
savunuyorum :)

Biraz alismaya calisirsaniz zamanla yeteneklerini kesfeder ve ne gibi
taklalar atabileceginizi goreceksiniz..

Ben bircok html, javascript php kodumu cok hızlı tanımlatarak
kodluyorum. Benim isimi html'deki bir tabloyu karsima 15 tane input
field cikararak wizard ile kolayca yapilabildigini savunan editorler
degil (bknz: dreamweaver vs) bunun gibi kodlamami kolaylastiran
araclar goruyor.. E tabi kodlamadan cok tiklamayi seviyorsaniz buyrun
NVU kullanin :--)

On 26.Tem.2007, at 16:59, mirat can bayrak wrote:
> vim tutorial ı açtım şimdi. bir satırı kopyalamak için esc tuşuna bas
> kopyalayacağım satıra git eğer sadece kopyalayacaksan yy kesip
> kopyalayacaksan dd ye bas sonra kürsörü hareket ettir ve p tuşuna
> bas paste
> yapacak diyor :S bu bana hiç de kolay gelmedi açıkcası özelliği
> nedir bu vim
> in? anlatırmısınız?
>
> (birkaç yerde daha duydum emacs ve vim i öneren birsürü insan var ama
> kullanmayı başarmak sanırım mesele :))

Evet ogrenmeyi basardiginizda elinize yapisacak zaten vim. onu
kullanmadan kod yazamayacaksiniz, onsuz calisamayacak ve diger tum
editorlerin notepad kivaminda olduklarini dusunmeye baslayacaksiniz.

Dikkat vim aliskanlik yapar, tehlikelidir yani.. :)

--
Mehmet Fatih YILDIZ
http://www.mfyz.com