[Linux-programlama] Re: SQL Injection

From: Yılmaz ŞİPKA (bilgi@okyanusmedya.com.tr)
Date: Thu 26 Jul 2007 - 10:46:43 EEST

Eğer birinin arka arkaya forma giriş yapmasını önlemek istiyorsan,
kullanıcının cookie'sine yada session'na forma giriş yaptığı zamanı yazıp
ikinci giriş yapmak istediğinde bunu kontrol edebilirsin. Session daha
mantıklı, coockie yi belki değiştirebilir ama session a müdahale edemez.

Birde artık özellikle mail formlarında ikinci bir kontrol yapmak gerekiyor.
Çünkü mail spam programlarına bazı formları da ekliyorlar ve mail
formlarıyla spam yapıyorlar. Mail formlarında referrer_url yi kontrol
ediyorum ki dışarıdan bir şekilde mail gönderemesinler.