[Linux-programlama] Re: Delphi for PHP ele?tiri

From: Caglar Akyuz (caglar@bilkon-kontrol.com.tr)
Date: Wed 04 Jul 2007 - 13:12:16 EEST

Timuçin Kızılay wrote:
> Linux bedavadır lafına katılmıyorum.
> Linux hiç de bedava değildir. GNU bas bas bağırıyor, free kelimesini
> bedava anlamında değil özgürlük anlamında kullanıyoruz diye.

Sizin, benim ya da her hangi birisinin Linux'a(veya Linux üstünde
çalışan bir ortama) bedava erişemiyor olması Linux'un bedava olmadığı
anlamına gelmez. Linus Torvalds, "Yazılımda seks gibidir, *free* olduğu
zaman daha güzeldir" derken "özgür" demek istemiştir herhalde :)

Bu arada söylediğiniz çoğu şeye katılıyorum, elbetteki bu hizmetin de
bir bedeli olacaktır. Linux kullanıcısı da bu karşılığı gün gelir ödemek
zorunda kalır; geliştirici de bu işten para kazanmalı sonuçta. Ki zaten,
Linux altında program yazan bir çok kişi bu işten para kazanıyor,
kazanmak da istiyor.

Bugün 7000$ dolara satılan Linux dağıtımları var ve yeri geliyor bunlara
gözünüzu kırpmadan para ödemeyi kabul ediyorsunuz. Ama yine de aynı
sistemi parasız elde etme şansınız da var, tabi yerse. Bence önemli olan
bu esnekliktir işte.

Bedava olması bence gocunulacak birşey değil, bir güzellik. İki sistemi
karşılaştırırken birisi için binlerce dolar ödediğimizi unutup, "Ama
Linux'ta bu eksik" demek doğru değil. Çok da belden aşağı vurmak oluyor
bence. Linux'un gerçek güzelliği biraz derinliklerde gizli; şu an için
ben masaüstü kullanıcılarının bunu anlamasını beklemiyorum zaten.

Saygılarımla
Caglar AKYUZ