[Linux-programlama] Gentoo uzerinde yeniden Perl kurulumu

From: Necati Keseci (necati@polaris-ltd.com.tr)
Date: Thu 25 Jan 2007 - 21:17:54 GMT

Selamlar,

Calisan Jabberd2 sunucumuz icin mesajlari loglama mucadelesi verirken
bir sekilde Perl u bozduk :) Kullandigimiz Gentoo dagitiminda Perl'u
tekrar yapilandiramayinca unmerge yaptik ve hatta perl5 dizinini sildik
(buna da pisman olduk). Perl'u tekrar gentoo repodan indirilip kendi
paket yonetim araclarý ile kurmaya calistiysak da ilk kuruldugu sekle
bile gelmedi. Ihtiyac duydugumuz modulleri de (ldap ve jabber gibi
eskiden yapabildigimiz) tanitamaz olduk.

Paket yoneticisinin perl u dorgu kuramadigini dusunuyorum. Kendi kurdugu
perl5 altina daha sonra ekledigi paketleri aradiginda bulamiyor.

Ornek olarak asagidaki gibi mesajlar aliyoruz:

#emerge dev-perl/Locale-gettext
Using ExtUtils::MakeMaker
Global symbol "%Config" requires explicit package name at
/usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.8/ExtUtils/MM.pm line 62.

Gentoo da sifirdan saglikli bir Perl kurulumu nasil yapilabilir ?
Yeni modulleri tanitmak icin ozellikle dikkat edilmesi, yapilmasi
gereken neler vardir ?

Yardimci olacaklara simdiden tesekkur ederim.

Necati Keseci