Re: [Linux-programlama] Duplicate verileri silmek

From: Mehmet Fatih YILDIZ (fatih.mfyz@gmail.com)
Date: Mon 08 Jan 2007 - 19:47:23 GMT

tek sql ile nas?l yapar?z su an hatirlayamadim ama 2 adim ile cok kolay
yapilabilir

1. adimda duplicate olan verileri buldurmaniz gerek
bunu:
select id, count(id) as count from XX group by value_columnt where count > 1
bu sql ç?kt?s? size ayn? value_column kolonundaki deg(ere sahip verilere
ait id'leri id olarak, tekrar say?s?n? da count olarak donecektir.
bu id'leri tek tek donerek o id'ye ait en eski kayidin id'sini
barindiran ORJINAL dizisi olusturacaksiniz.
dizi donerek bu ilk sql ç?kt?s?ndan ORJINAL'deki id'leri ç?kar?p

delete from XX where id in (...)

bu sql'de ... yerine dizinizi "," ile birles,tirip (php'de implode)
çal?s,t?racaks?n?z

s,una benzer olarak sonuç
delete from XX id in (1,2,3,4,6,9)

bu is,lemi bir script yapip otomatikles,tirebilirsiniz.. ama
duplicate'leri sildirirken orjinallerini korumak önemli bir nokta. yani
neye göre duplicated oldugu ile ilgili bir durum :) mesela sadece
bas,l?k deg(erleri ayn? olan kay?tlar aras?nda tarih olarak en eskki
hariç dig(erleri diyorsan?z ORJINAL'e en eski tarihli duplicate
dizisindeki id'leri koymaniz ve ona gore islem yapmaniz gerek..

I.yi çal?s,malar
Mehmet Fatih YILDIZ