Re: [Linux-programlama] yardım edermisiniz?

From: Çağlar AKYÜZ (caglar@bilkon-kontrol.com.tr)
Date: Wed 28 Feb 2007 - 08:57:45 EET

sunsen yazmış:

> iyi günler...

iyi günler

> ben programcılıkla uğraşıyom.. kütüpane zenginliği ve
> açıkkaynaktan dolayı linux'u seçtim. özellikle c++ ve c# la
> uğraşıyom diğer dilleride gördüm ama terchim bunlar. bana linux'ta
> özelikle c++ derlemek için neler kullana bilirim?
>
> kullandığım linux işletim sistemleri (fedora 6, slax, slackware,
> backtrack).

gcc(gnu compiler collection) hiç kuşku yok ki ihtiyacınız olan
derleyiciyi barındırıyor. Zaten hemen hemen her dağıtım gcc ile birlikte
gelir. O yüzden kullanmakta sorun yaşamazsınız. Diğer taraftan
linux altında programlamaya başlamak için herhangi ekstre bir
kütüphaneye gerek yok. Zaten ihtiyacınız olacak hemen hemen her
kütüphane dağıtımınız ile gelmektedir. Ama, biraz yazılım geliştirme hızını
artırmak için, biraz da platformdan bağımsız kod yazmak için ben QT
öneririm. Ayrıca QT ile GUI meselesini de çözmüş olursunuz. Eğer ki C++
tecrübeniz varsa, çok hızlı bir şekilde uygulama geliştirebilirsiniz.

Muhtemelen C# için Visual Studio kullanmışsınızdır. Linux altında IDE
olarak Eclipse i tavsiye ederim. Kesinlikle çok güçlüdür. Son olarak
.MONO kullanmayı düşünürseniz, unutmayın ki hala geliştirilme
aşamasında. Bence şu an için, .NET ve Linux altında yeterince tecrübesi
olan kişilere hitap ediyor.

İyi günler,
Caglar AKYUZ