[Linux-programlama] ctype_alnum fonksiyonu tanımsız

From: Ahmet Emre Aladağ (aladagemre@gmail.com)
Date: Sun 25 Feb 2007 - 12:04:15 EET

Merhabalar,
Bugün (Pardus üzerinde) Zend PHP Framework'ü deneyeyim dedim, library
dizinini görüldüğü gibi /usr/share/php5 altına Zend adıyla attım ve php'nin
include_path'ına adresini ekledim. Ancak uygulamaya geçtiğimde tüm
kütüphanelerin ctype_alnum() fonksiyonunu kullanmaya çalıştığını gördüm ve
bu fonksiyonun tanınmadığı yazıyor. İnternette gördüğüm kadarıyla bu
fonksiyonun/kütüphanenin PHP'nin kurulumunda bir parametreyle açılması
gerekiyormuş. Bir diğer yöntem ise php5-ctype paketinin kurulması. Bunun
için zor da olsa bir rpm paketi buldum, tar.gz ye çevirip içindeki dosyaları
etc ve usr altında uygun yerler koydum ancak klasör isimlerinde uyumsuzluk
vardı.(lib-lib64, php-php.d). Sonuç olarak da çalışmadı(not:apacheyi yeniden
başlattım)

Bir diğer yöntem de if (!function_exists(ctype_alnum)) diyerek elle
yönlendirmek ancak bu fonksiyon birçok yerde kullanıldığı için kullanışsız
bir yöntem.
*
*Hata ise şu:

Fatal error: Call to undefined function ctype_alnum() in
/usr/share/php5/Zend/Zend/Uri.php on line 109

Kaynaktan kurulumdan başka ne yapabilirim?

Teşekkürler...