RE: [Linux-programlama] Sql sorgusu

From: Agah ALICI (agah@sakarya.edu.tr)
Date: Mon 19 Feb 2007 - 10:01:21 EET

Biraz hantal bir sorgu ama umarım işinize yarar

SELECT
ogrenci.*,
trnot.not AS turkcenot,
matnot.not AS matematiknot
FROM ogrenci
LEFT JOIN notlar AS trnot AS ( trnot.ders = 'turkce' AND trnot.not = '80' )
LEFT JOIN notlar AS matnot AS ( matnot.ders = 'turkce' AND matnot.not = '50'
)
WHERE ogrenci.sinifi = 'B' AND turkcenot = '80' AND matematiknot = '50';

sorguda önce ogrenci tablosuna bağlanıp b sınıfı öğrencilerini alıyoruz.
daha sonra notlar tablosuna iki kez bağlanarak önce turkceden 80 alanları
daha sonrada matematikten 50 alanları buluyoruz.
where cümleciğinde daha sonra her ikisini birden alanları süzüyoruz.

Umarım işinize yarar.
Kolay gelsin.

  _____