Re: [Linux-programlama] php de mysql query sorunu

From: Mehmet Fatih YILDIZ (fatih.mfyz@gmail.com)
Date: Sun 11 Feb 2007 - 20:06:11 EET

php ile mysql baglantinizin karakter setinin dogru ayarli oldugundan emin
misiniz?

sorgusunu mysql bağlantınızı yaptıktan hemen sonra işletin, sorunu bir
zamanlar böyle çözüyordum.
hala bazı projelerde işime yaramakta..

2. soru için zamanında iconv ile bu sorunu atlatmıştım belki arama kriteri
olarak işinize yarar..

On 2/11/07, A. Oguz Mermerkaya <ahmetmermerkaya@hotmail.com> wrote:

> Merhaba,
> Elimde bi tane tablo ver tablonun varchar tipindeki bi kolonun karakter
> kumesini ve
> karsilastirmasini (collation) i turkce mysql query browser da calisirken
> yazilan
> sorgular istenildigi dogru sonuclar veriyor ama php uzerinden aynı sorguyu
> aynı tablo uzerinde calistirdigimda sonuc vermiyo?
>
> Bi ikincisi 'i' 'İ' 'I' 'ı' harfleri ile basim belada php yi multibyte
> fonksiyonları ile türkce ye ayarlasamda
> php yine "i" yi buyuk harfe cevirirken "I" diye ceviriyo veya "I" yı kucuk
> [...]

Mehmet Fatih YILDIZ
http://www.mfyz.com