[Linux-programlama] Re: şartlı foreign key

---------

[Linux-programlama] Re: şartlı foreign key

From: Atif CEYLAN <atifceylan_at_gmail.com>
Date: Wed, 26 Dec 2007 17:36:52 +0200

Murat Arif ÇELİKER wrote:
> Bağlansın derken sorguda bu kayıtlarda mı gelsin istiyorsunuz?
>
> Eğer öyleyse VIEW oluşturup kullanabilirsiniz. View yapmadan, tabloyu
> seçince otomatik kayıt gelme durumunun varsayılan olması ise büyük
> boyutlu tablolarda bir çok soruna sebep olabilir.
>
> Eğer istediğiniz kayıtlar birbirini eş zamanlı olarak silsin gibi ise
> bu postgresql'de mevcut. Foreign Key oluştururken UPDATE ve DELETE
> halinde nasıl bir yol (CASCADE, RESTRICT vs...) izlemesi gerektiğini
> belirtebilirsiniz.
>
> İyi çalışmalar,
> Murat

hocam sanırım sorumu yanlış sordum.
ben foreign keyin ne işe yaradığını az çok biliyorum.
foreign key ile, oluşturduğum tablomdan kayıt silince o kaydın bağlı
olduğu tablo seçimli olabilsin istiyorum.yani a ve b tablomu aynı anda
diğer bir tablodaki bir alana referans gösterebileyim. mailimin
başlığındanda anlaşılabileceğini düşünüyorum sorunumun. gönderdiğim
maildeki örneği incelerseniz sevinirim.

kolay gelsin.