[Linux-programlama] Re: JSF

---------

[Linux-programlama] Re: JSF

From: Bora Güngören <bora_at_boragungoren.com>
Date: Wed, 19 Dec 2007 10:15:08 +0200

Merhaba,

Alıntılar karıştı iyice o yüzden tepeye ayrıca yazasım geldi.

Java web uygulamlarını tasarlamak, özellikle bellek kullanımını
tasarlamak biraz ince bir iş. Eğer iyi yaparsanız inanılmaz performanslı
oluyorlar. Ama iyi tasarlamazsanız aşırı bellek (oturum belleği
anlamında) tüketebiliyorlar.

Bu nedenle bir çok JSP (yada Struts artık ne kullanıldıysa) tabanlı
uygulama çok bellek kullanmaktan dolayı yavaşlayabiliyor. Buna bir de
erken dönem IDE'lerin hatalı otomatik kod üretimleri eklenince (o
devirde ben inatla kullanmazdım o özellikleri) iş sakta binebiliyor.

90'larda ve 2000'lerin başında otomatik kod üreten bazı ticari araçları
kullanan kişilerin yazdıkları kodları düzeltmek bu yıllarda Java
danışmanlarının önemli ekmek kapılarından desem yeridir. Ha bir de tabii
"hala" ve inatla aynı araçları kullananlar var ki onlara sadece sabır
diliyorum.

Sevgiler,

Bora.