[Linux-programlama] Re: JSF

---------

[Linux-programlama] Re: JSF

From: Atif CEYLAN <atifceylan_at_gmail.com>
Date: Wed, 19 Dec 2007 03:30:41 +0200

Cafer Þimþek wrote:

> [...]
> Servlet) bunda da ayný durum söz konusudur. Servlet'larda doGet, doPost
> gibi metotlarýn çaðrýsý yapýlýr, her istekte tekrar tekrar belleðe
> yüklenmezler.
>
> Dolayýsýyla benim hýz konusundaki düþüncem þu þekilde: basit, ufak tefek
> uygulamalar için (Joomla tarzý içerik yönetim sistemleri de dahil) PHP
> daha ideal bir yapý sunuyor. Ama iþ karmaþýklaþtýkça, ziyaretçi
> yoðunluðu arttýkça performans olarak Java tabanlý (JSP, JSF, Struts vs.)
> web uygulamalarý çok daha iyi performans sergiliyorlar. Büyüklerin Java
> tercih etmesinin de en büyük nedenlerinden biri bu.

þu kýsmýnda merak ettiðim biþey var,
> Büyüklerin Java
> tercih etmesinin de en büyük nedenlerinden biri bu.
ben hiç java bilmiyorum. normal bir kullanýcý olarak birçok jsp dosya
uzantýlý sitelerde gördüðüm inanýlmaz yavaþlýk hatta requestlerin
timeoutlarý vs.. oluyor ki... aklýma þu soru geliyor hep, "yahu bu java
olduðu için mi bu kadar yavaþ? yoksa Türkiye'deki en popüler sitesinin
bile sürekli application bilmem ne hatalarý ile can çekiþtiði
kullanýcýya iþ yükü býrakmayalým, hepsini dil-platform olarak biz
halledelim düþünceli C# gibi, java nýn iyi bilmeyenin elinde acemi
doktorun elindeki neþter etkisi yapmasý mý? yoksa gerçekten bu sinir
bozucu durumun ortaya cýktýðý sitelerin hepsinin yoðunluðu donaným ve
hat noktasýnda kaldýramamalarý mý?". Php ile yapýlmýþ cok büyük
uygulamalar biliyorum ve bu uygulamalarýn yavaþlasa dahi çalýþtýðýný da
biliyorum.

baþta da belirttiðim gibi java hiç bilmediðim için sadece dýþarýdan
gözlemleyebildiklerim. java ile olmasa da derlenmiþ bir uygulama ile
test etme fýrsatým oldu php yi. C ile iþlemci ve ram kullanýmýna
yüklenen seri bir uygulma yazmýþtým. php olduðunda durum ne olur acaba
diye merak ettim. uygulamanýn belirli böümlerini php ile yeniden yazdým.
netice beni þaþýrttý. C ile yazdýðým uygulamam döngülerdeki int tip
deðiþkenleri register olarak tanýmlamama ve string iþlemlerinin %70 ini
pointerlar ile yapmama raðmen sadece 4 kat hýzlý çalýþtý phpden.
elbetteki bellek kullanýmý da çok aþaðýlarda idi. ancak 4 kat hýz farký
bana fazla gelmemiþ ve beni þaþýrmýþtý. Bu da her ne kadar baþtan
yorumlansa da phpnin yabana atýlmayacak bir hýza ve bellek kullanýmýna
sahip olduðunu gösteriyor benim için.

kolay gelsin.