[Linux-programlama] Re: QT Lisans

---------

[Linux-programlama] Re: QT Lisans

From: Necmettin Begiter <necmettin.begiter_at_gmail.com>
Date: Sun, 16 Dec 2007 11:35:58 +0200

16 December 2007 Sunday 11.01.51 tarihinde Onur Yerlikaya şunları yazmıştı:
> Tek geliştirici başına derken ? Programın kaç geliştiricisi olduğu QT'yi
> ne ilgilendirir :) hem diğer taraftan 10 kişi geliştirse tek kişi
> geliştiriyor gibi görünse ne olur ? şöyle bir soru daha var aklımda QT
> geliştiricisi olmak için mi bu para ödeniyor yani QT geliştiricisi olmak
> için gerekli miktar ödeniyor sonra o QT geliştiricisi istediği kadar
> program yazabiliyor ? ( kapalı - açık )

Dizüstü bilgisayarımı alırken Windows lisansı geldi. Ama bu lisans Windows'u
belirli bir bilgisayara kurmama izin veriyor. Başka bilgisayara kurmama,
birden fazla bilgisayara kurmama izin vermiyor. İstediğim kadar bilgisayara
kurarım, Microsoft'un ruhu bile duymaz, ama lisans anlaşmasının gereklerini
yerine getirmemiş olurum, (en azından benim gözümde) yalancılıktan,
dolandırıcılıktan, hak yemekten farkı yoktur.

Qt ile geliştirmek için para ödemiyorsun. Yazdığın programın kaynak kodunu
kimse görmesin istiyorsan para ödüyorsun.