[Linux-programlama] Re: SQL GROUP BY yardım

---------

[Linux-programlama] Re: SQL GROUP BY yardım

From: Necmettin Begiter <necmettin.begiter_at_gmail.com>
Date: Fri, 14 Dec 2007 12:35:39 +0200

14 December 2007 Friday 11.38.37 tarihinde Ozan Kerem þunlarý yazmýþtý:
> Bir sql icin yardým rica ediyorum,
>
> Soyle bir tablom var
>
> id, baslik, tarih, unique_id
> 1 A 2007-12-12 joasdasaacade
> 2 Re: A 2007-12-13 joasdasaacade
> 3 B 2007-12-13 sawuehdjshjhjh
>
> Bu tablo unique_id essiz olacak sekilde asagi dogru iniyor, bana su veri
> lazým. unique_id'ye gore gruplandýrýlmýs bir liste (ornekte 2 kayýt
> vermeli) ve bu liste tarih'e gore DESC sýralý olmalý.
>
> Boyle bir sql nasýl yazýlýr?

unique_id eþsiz ise unique_id'yi baz alarak gruplama yapamazsýnýz ki. Eþsiz
demek aynýsýndan iki tane yok demek deðil midir? Bu örneði unique_id alaný
eþsiz (UNIQUE) olarak tanýmlanmýþ bir veritabaný tablosuna girmeyi
denediniz ?