[Linux-programlama] Re: modem ip sini nasıl bulabilirim ??

From: Erkin Tek (erkintek@fotograf.web.tr)
Date: Fri 31 Aug 2007 - 12:59:23 EEST

windows kullanıyosa kullanmasın; hani yazık, günah, ayıp.

Port diyecektim ben bide, zamnında 80 portu kendime yönlendirmiştim, nedenini
yazınca konudışı kalmaktan(off-topic)'likten yırtarız ellam:

Dışardan gelen bağlantılar nat ile kendi bilgisayarıma istediğim porta
yönleniyo, bunu biliyoruz zaten. Ama içeriden o ip'ye yapılan bağlantı'da
sıçıyo olay. Şöyle ki osman.com sizin ipnizde olsun bunada ttnetipm diyeyim,
kendi iç ağınızdaki ubuntunun yani sunucunuzun adıda ubuntum olsun.
siz iç ağda lynx osman.com dediğinizde normalde doğal olarak modem zıplıyo,
benim diyo. Erişim portunu 8080 gibi uyduruk bi rakam verip şu an
hatırlamadığım portuda yönlendirince işler mutlu mesut işlemişti. Neden
yaptım sanırım bişylerin güncel versiyonunu göndermeden ajax fantazisi kasmak
için. Port sıkıntı yaratmıyodu, sıksık unutmam dışında. Bu arada durumu
hatırlayamadım neden yaptığımı ama hala değiştirmedim port numarasını.

Onurrrr modem resetinden bahsedilen açıp kapamak değil, bi yerinde iğne
sokulabilecek bi yeri olmalı ordan iğne sokman gerekiyo. Bu modem içindeki
flash belleği sıfırlar. Sonra manuel mi dersiniz ekkitapçığı mı, yoksa benim
gibi gaipten gelen hislerle mi yönetirsin modem cihazını. Bunun haricinde ben
hiç tasvip etmiyorum ama smashing my modem gibi bir site açarak google
reklamından 3 aya kalmadan bir modem sahibi de olabilirsin, ha nasıl upload
edersin o kısmını bilmem, gaipler o kısma yardım etmedi benim hiç!

Linux'un başka ne güzel listeleri var, donanım var, network var hımır daha
vardır senden daha tembel çıktım ellam, bakamıcam, öğle yemeğinin üstüne ağır
gelir.

Cum 31 Ağu 2007 12:09 tarihinde, Serkan IYIGUN şunları yazmıştı: