[Linux-programlama] Re: PostgreSQL sorusu....

From: Mahir B. Aşut (mahir.asut@ttnet.net.tr)
Date: Wed 22 Aug 2007 - 10:03:59 EEST

Sizi takip etmekten çoktan vazgeçmiştim merak etmeyin ;)

Erkin Tek yazmış:

Selam,

Siz bu tür şeyleri mi takip ediyorsunuz. Beni de listeye yazın!
türkçe, kürtçe, fransızca, php,sql!

erkiN teK

Pts 20 Ağu 2007 00:28 tarihinde, Mahir B. Aşut şunları yazmıştı:

Selamlar,

 yazılan metinlerdeki imla veya yabancı sözcük kullanım şekilleri burada
zaman zaman eleştiriliyor.

 Ben "Türkçe" sözcüğünü neden ısrarla (her iki iletinizde de...) "türkçe"
şeklinde yazdığınıza takıldım...

 Noktalardan sonra bile öyle başlamış. Kaldı ki diğer sözcüklerde böylesi
bir hata yok (mesela PostgreSQL yazarken gösterdiğiniz dikkat...)

 Mahir

 Timuçin Kızılay yazmış:
PostgreSQL ile like sorgusu yapmaya çalışıyorum ama içinde türkçe
karakter geçen kelimeleri bulamıyor.

Sorgu şuna benziyor (tabi ki normalde select * kullanmıyorum):
Select * from st_icerik
where icerik ilike '%buçuk%'

Buradaki içerik alanı text alan. sorguda içinde türkçe karakter geçtiği
için kayıt dönmüyor. türkçe karakter geçmeyen aramalarda sorun yok.
Linux üzerinde 8.2.3 versiyonu kullanıyorum.