[Linux-programlama] Re: web profesyoneli olmak ?

From: Rüºtü Derici (rustuderici@gmail.com)
Date: Wed 22 Aug 2007 - 02:31:14 EEST

Elinize sağlık Remzi bey .Daha güzel özetlenemezdi.
Gerçektende bir söyle bin ah işit bir konu bu..Ve sadece web değil
bilgisayar programcıları,mühendisleri,bilim adamları (computer
scientist'e iyi bir çeviri bulan var mı?)
adına ne derseniz.Bu kesime yapılan ciddi bir haksızlıktır bu konu.

Benim Wild Bison 'a tavsiyem dillerden çok dallara dikkat ederek mutlu
olduğunuz bir alanda ilerlemeniz olurdu.Böylece siz birşeyi bilmeseniz
bile ne istediğini bilmeyen işverenlere söyleyecek iki çift lafınız
olurdu.Daha türkçe bir ifadeyle :
Php veya asp arasında tercih yapmak yerine .
Görsel öğelere mi önem vereceksiniz. yoksa işlevselliğe mi?
Dolayısıyla flash ile iyi bir animasyon mu yapmanız gerekir yoksa
mesela flash-php-mysql login sayfası nasıl yapılır mı sizin asıl
düşünmeniz gereken?
Çünkü ikincisi temel googling ile flash kısmı halledilebilen ve asıl
meselesi işlevsellik olan ve dil eğer bilinmiyor ama başka bir dille
yapabildiğiniz birşey ise zaten kısa bir ders çalışma ile halledilecek
kısımdır.
Flashın nasıl göründüğü sizi ilgilendirdiği anda o zaman grafiker gibi
de düşünmeniz gerekir ki bu ikisi farklı mesailerdir ,farklı
yetenekler gerektirir ve bence aynı bünyede bulunmaları ender ve çok
pahalı olması gereken bir değerdir.

Diğer arkadaşlarında dediği gibi zaten sizden gerekli gördüğünüzden
fazlasını bekleyen kişilerle anlaşamazsanız birşey kaybetmiş
olmazsınız.Ama yüzyüze görüşmeden sadece ilanlara bakarak karar
vermemenizi tavsiye ederim.Zira bizler görüşümüzü karşı tarafa
aktarmazsak onlar hatalarının farkına hiçbir zaman varamazlar ..

Sevgiler,
Rüştü