[Linux-programlama] Re: Python dil sorunu...

From: Caglar Akyuz (caglar@bilkon-kontrol.com.tr)
Date: Mon 13 Aug 2007 - 20:18:33 EEST

Tolgahan wrote:

> [...]
> psycopg2.connect(user='postgres',password='123456',database='enson')
> xa = cxa.cursor()
> f=open("kaynaklar/1.txt", "r")
> a=unicode(f.read())
> a=a.decode("utf-8")
> xa.execute("INSERT INTO links (fulltxt) VALUES ('%s')" %(a))
> cxa.commit()
>

> bu kodu uyguladığımda aşağıdaki hatayı aldım:
>
> Traceback (most recent call last):
> File "C:\web\apache\Python25\ekle.py", line 6, in <module>
> a=unicode(f.read())
> UnicodeDecodeError: 'ascii' codec can't decode byte 0xc3 in position

Bu demektir ki varsayılan kodlama, ASCII, 0-127 arasındaki karakterleri
kabul eder, geri kalanlarda hata verir.(Python dökümantasyonundan)

> benim yapmak istediğim txtlerin içerisinden gelen verileri utf-8
> db'ye eklemek.

a=unicode(f.read(), 'dosyanın kodlama dili')

ki bu zaten önerilmişti.

> (txt'lerin içindeki verilerin dili belli değil)

Sizin istediğiniz şey bir karakteri alıp yazının diline göre uygun bir
utf-8 karaktere çevirmesi, ki bu bir sayıdan birden fazla sayıya eşleme
olur. Sanırım Python'da bunu direkt olarak yapan bir fonksiyon yoktur.

Caglar AKYUZ