[Linux-programlama] Re: mysql group by

From: Erkin Tek (erkintek@fotograf.web.tr)
Date: Sat 11 Aug 2007 - 00:35:29 EEST

mysql yerine türkçe kasalım bakalım

ürünler ü olarak, kategoriler k olarak
ü.kategori_id eşit k.id olduğunda
kategori_adına göre sıralarken
kategori_adını ve ürün_adını seç.

Bu sorgunuzu manava sorunca kızabilir, ben de kızdım misal, gerekçelerimiz
manav amcayla farklı ama olsun, hayat bu, vakit varken kaç derims, her bişy
böyle sorgularla başlıyo. Neyse sorduğumuzda

meyveler armut
meyveler muz
meyveler portakal
içecekler gazoz
içecekler limonata
içecekler sarı gazoz
içecekler siyah gazoz

şeklinde gelir veriler. Gelmesi değilde işlemesi için bi değişkeni kontol
değişkeni olarak atayıp kategori adını içine koyarsın değişim olduğumda
yazdırırsan istediğin yıldızı da koydurursun formatıda alırsın. Bakalım
buraya kadar okuya bildiniz mi, sıralarken dedim yani grup yok! ayıp günah
bişy olmuş burda, biz sıralansın isteriz ki.

Sevgi saygı, sql bence çok yanlış bişy, ama işte standart olmuş, (bkz bir
tabloda maximum olan satırları bulmak) katlancaz. Daha iyisini yazar mıyım,
yok yukarda depo var gökçek 1 yıl su vercem bile dese yemez efem.

Cts 11 Ağu 2007 00:13 tarihinde, nootcu hazirkodcu şunları yazmıştı: