[Linux-programlama] Konqueror Service Menu ekleme

From: Ramazan Girgin (ramazangirgin@gmail.com)
Date: Tue 07 Aug 2007 - 14:54:05 EEST

Merhabalar,
Pardus 2007 kullanıyorum. Dosya ya da dizine sağ tıkladığımda çıkan context
menuye ekleme yapabilmek için Konqueror Service Menu oluşturup eklemek
gerekiyormuş araştırdığım kadarıyla. konqueror altında .desktop uzantılı
dosya açıp onun içeriğini doldurarak dosya uzantısına göre context menuye
ekleme yapabiiliyoruz.

[Desktop Entry]

X-KDE-Priority=TopLevel
Actions=setAsWallpaper;
ServiceTypes=image/*.jpeg

[Desktop Action setAsWallpaper]
Name=Deneme2...
Icon=background
Exec=dcop kdesktop KBackgroundIface setWallpaper %u 6

.desktop dosyasının içeriği yukarıdaki gibi oluyor. Benim sormak istediğim
dosya ismine göre de context menüye nasıl farklı ekleme yapabilirim ? Şöyle
ki uzantısı *.jpeg olanlara değil de dosya için de *den* geçen dosya ya da
dizinlerde bunu menüye sanıl ekleyebilirim??? İnternetten araştırdığımda
FilePattern diye bi şey gördüm ama hiç bi yerde kullanımıını bulamaadım.

Bu konuda bilgisi olan varsa sevinirim..

İyi çalışmalar,,,,
Ramazan