[Linux-programlama] Re: emacs icin compile etmek?

From: Cafer ÅžimÅŸek (cfb@cafer.org)
Date: Sat 04 Aug 2007 - 12:14:43 EEST

On 8/4/07, mirat can bayrak <mcbayrak@anadolu.edu.tr> wrote:
> emacs öðrenmeye çalýþýyorum biraz daðýnýk gittiðim için sorunlarým oluyor.
> sormak istediðim þey elimde php-mode.el dosyasý var bunu compile etmem
> gerekiyor sanýrým nasýl yapacam?
>
> php-mode.el dosyasýný /usr/share/emacs/22.1/lisp klasörü altýna kopyaladým
> m+x > load-library > php-mode.el diyerek load ediyorum ama pek fazla fark
> yaratmadý renklendirme yapmasýný istiyordum yapmadý sanýrým 40 fýrýn makale
> okumam gerekecek. bana çok kýsa bir birifing verebilecek olan varmý? (pardus
> kullanýyorum)

Selam,

~/.emacs dosyasýnýn üst taraflarýnda bir yerlere

         (require 'php-mode)

satýrýný ekleyin. Ardýndan herhangi bir .php dosyasýný açýp;

M-x font-lock-mode

komutunu verin. Eðer yine renklenmezse, M-x php-mode komutunu
verdiðinizde büyük ihtimalle renklenecektir.

Saygýlar.

--
Cafer 'cfb' Þimþek
http://cafer.org