[Linux-programlama] iyi günler

From: sunsen (bsunsen@gmail.com)
Date: Thu 12 Apr 2007 - 21:00:43 EEST

iyi günler

boş internet bağlantısını emule ile değerlendirmek istiyorum. Elimde şu
şekilde bir sistem var hem XP hemde Linux kurulu mesela sistem kendini
00.30da açacak linux'a geçecek oradan sistem açılacak ve emule veya
lmule
açılacak saat 8 de sistem dosyalarını kaydedip kendini kapatıcak ve
açıldığında XP açıllacak.

sistem otomatik açmayı biosdan yapabiliyoruz. karşımıza gelen ekranda sistem
XP veya Linux'u seçmemizi istiyecek burada nasıl linux'u seçtirecez? lilo da
veya grub ta zamana bağımlı açılış şartı koya biliyormuyuz? mesela saat
00.30 geçtiğinde grub'ta veya lilo'da linux açılsın gibi. ikinci olarak
şifresiz olarak veya şifre işini otomatik halederek linux'u nasıl
açabiliriz?
Açıldıktan sonra çalışıcak programları ayarlıyabiliyorum beli zamanda
sistemide sonlandıra biliyorum. bunlar için araçlar ,programlar vede
komutlar var.

benim istediğim yukarıdaki basettiğim lilo veya grub durumundaki sorunu
çözmek bunun için programmı yazmam gerek yazmam gerekse ne ile vede nasıl
yazacam

şimdiden teşekürler....