[Linux-programlama] iso-8859-9 den utf-8'e dönüştürmek

From: Erkin Tek (erkintek@fotograf.web.tr)
Date: Tue 19 Sep 2006 - 11:44:06 GMT

Böle bişiy yaptım, nakadar akıl mantık işi bilemedim ama sh için bir betik
yazmaktan pek kolay geldi, ayrıca özel bir insan olarak unutkanlığıma karşıda
koruyorum kendimi :)

# -*- coding: utf-8 -*-
import sys
import os
try:
    n=sys.argv[1];
    os.system("cp %s %s.orj" % (n,n));
    os.system("iconv -f iso-8859-9 -t utf-8 %s.orj > %s" % (n,n))
except:
    print("Hata ... cıks");

Notcuklar:
Php-sever bir kişiliğim olduğundan bir sürü iyileştirme olabilir. Neyse
sonuçta ilk toplumsal verdim. (not yayınlanmamış ilk versiyonumda args
kullanılmış, ikinci versiyonda argv'0 alındığından kendisi üstüne yazmış,
buda üçüncü sürüm oluyo. Bi nevi Relax Candle) Asıl amacım python patates
soyucuya bir adım daha yaklaşmış olmanın gurur ve mutluluğunuda böyle bir
maile eklemekte fayda gördüm. Saygılar sevgiler. Eğer isterseniz
postakartıware'dır, isterseniz gpl'dir, işinize geleni seçin.