Re: [Linux-programlama] soket programlama

From: M.ATIF CEYLAN (atifceylan@gmail.com)
Date: Wed 06 Sep 2006 - 17:45:17 GMT

diğer arkadaşların yazdıklarını da toparlayarak bir cevap vermek gerekirse
öncelikle
firewall 443.porttan erişime izin veriyormu?
443. portta https servisi çalışır durumda mı?
internet tarayıcınızla denediniz mi?
eğer yukarıdaki şartlar uyuyorsa yapmanız gereken C ile ssl kullanımını
araştırmak.
bunun için openssl kitaplığını kullanabilirsiniz.
benim daha pratik bir onerim olacak. kendi soket programınızı özellikle de
ssl destekli bir uygulama geliştirmek amerikanın yeniden keşfi olur. bunun
için curl isimli kütüphaneyi şiddetle öneririm. ben daha evvel 2 buyuk http
ve ftp client kitaplığı yazdım özel bir uygulama için. curl ile de 1 buyuk
client uygulaması geliştirdim. curl ile sadece gerekli denetimlerimi ve
ileti dışındaki olayları kendim hallederken diğerinde birde tcp ve socket
ile boğuşmak beni bayağı yordu. C zaten yeterince alt seviye hele birde alt
seviye iletişim olayı berbat.öğrenmek için soruyorsanız tamam ama ticari bir
uygulama ise bence vakit kaybetmeyin hazır kitaplıklar kullanın. üstelik
hazır kitaplıkların testleri sizin programa nazaran daha fazla olacağı için
gene bi avantaj...

04.09.2006 tarihinde serkansoker <serkansoker@mynet.com> yazmış:

> Merhaba ;
>
> C de soket'ten veri gonderen bir program yazmaya calisiyorum. ( Bir baska
> sunucudaki 443 prota baglanacak )

C de sockopen komutu karsılıgi nedir ?