[Linux-programlama] MYSQL ile case

From: Erdal YAZICIOGLU (erdal.yazicioglu@gmail.com)
Date: Thu 12 Oct 2006 - 12:42:26 GMT

Hazır mysql den laf açılmışken benim de ufak bir sorum olacak. Veri
tabanında Ankara, İzmir ve İstanbul kullanıcıları var. Ve bu
kullanıcıları tablo ekranında şehir ismleri altında yanyana basmam
gerek. PHP ile yapabilirmiyim bilmiyorum ama kullandığım sorgu şöyle
mysql> SELECT
    -> CASE WHEN dict_personel.cityID='1' THEN personelName END AS STANBUL,
    -> CASE WHEN dict_city.cityName='zmir' THEN personelName END AS ZMR,
    -> CASE WHEN dict_city.cityName='Ankara' THEN personelName END AS ANKARA
    -> FROM dict_personel,dict_city where
dict_city.cityID=dict_personel.cityID AND
    -> personelName IS NOT NULL group by personelName;

Şimdi sorgu düzgün olarak çalışıyor ama ekrana NULL ile geliyor. Yani
aşağıdaki gibi

+--------------------+-----------------+------------------+
| STANBUL | ZMR | ANKARA |
+--------------------+-----------------+------------------+