Re: [Linux-programlama] OpenGL

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Wed 22 Nov 2006 - 07:46:11 GMT

Selamlar,

Bahsettiğiniz insanlar hala buradalar. Elif sanırım ayrıldı; emin
değilim. Selahattin KURU hala başımızda; şu anda bize Software
Engineering dersi veriyor.

OpenGL ile yapacağım şey okuldaki Computer Graphics dersinden
kaynaklanıyor. Bu derste, 2 boyutlu ve 3 boyutlu nesnelerin ekranda
nasıl görüntülendiklerini öğreniyoruz ve OpenGL'e giriş yapıyoruz. Ben
Windows'u genelde yalnızca .Net kodu yazarken ve 40 yılda 1 oyun
oynarken açtığımdan Linux'da OpenGL'e ihtiyaç duyacağım. Mesela ilk
ödevim OpenGL ile basit bir çiçek çizmek polygon'larla..

Bunu yapmak için de bir pencere oluşturmam ve içerisine çizim yapmam
gerekiyor. İhtiyaç duyabileceğim kütüphaneler sistemimde var galiba ama
emin olamadığım için buraya sorma gereksinimi duydum.

İlginiz için tekrar teşekkür ederim.

Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
http://raptiye.org