Re: [Linux-programlama] mysql - turkce karakter

From: OKAN ARI (liste@ari-tech.com)
Date: Sat 11 Nov 2006 - 10:00:56 GMT

Tablolarimda utf8_turkish_ci kullaniyorum. Siralamada ya da kaakterlerde
herhengi bir sorun yok. Hersey olmasi gerektigi gibi ve Turkce'ye uygun
calisiyor.

Sizin içeri verilerinice bir problem olmasin. Yani karsilarsitrmalar utf8
olabilir ama icerdeki veri &quad; gibi tr'ye karsilik gelen HTM karakterler
ise sorun yaratiyor olabilir. Onerim su olur benim:

Sifir yeni bir db yaratin ve icinde 1 alanli 1 tablo yaratin utf8_turkish_ci
olan. Sonra bu db ye PMA ile (pma'da turkssh utf8 yapmayi unutmyin) veri
girin. Sonra yine pma ile siralatin bakalim ne oluyor? Eger sorun duzeldi
ise sunu anlayabiliriz ki: hali hazirda var olan veritabanminizdaki
bilgilerde sorun var.

Tesekkurler