Re: [Linux-programlama] Encoding sorunu

From: Rüºtü Derici (rustuderici@gmail.com)
Date: Thu 25 May 2006 - 10:33:56 GMT

On 5/25/06, Erkin Tek <erkintek@fotograf.web.tr> wrote:
> Perşembe 25 May 2006 01:14 tarihinde, İ. Ahu ÖZTÜRK şunları yazmıştı:

> bunu bir fonksiyon olarak mysql_connect'den sonra da, bir query göndererek
> yapılan mysql'in bizim bağlantımıza göndermekte kullandığı karakter set'i
> deÄŸiÅŸtirebiliyorduk.
> Hatırlayamadım çünkü ben, my.conf'dan çözmüştüm. Ama böyle bir sorgu olduğunu
> biliyorum.

bahsettiğiniz sorgu sanırım
mysql_query("SET NAMES 'latin5'");
mysql_select_db den sonra kullanılıyor.

mysql 4ve sonrasında eğer collation bilgisini veritabanınız ve
tablolarınız için
atamazsanız dil karşılaştırmalarına otomatik olarak swedish atıyor..

bu sorun için ben biraz daha uzun bi çözüm önerebilirim
tablolarınızı oluşturduğunuz sql betiği ile dataları girdiğiniz sql
betiğini ayrı dosyalar yapın
tablolarınızı oluşturduktan sonra. (en kolayı sanırım hala phpmyadmin)
tablolarınızda collation(karşılaştırma) atamalarınızı yapın.
eğer utf8 değilde latin5 kullanıyorsanız insert betiklerinizi ansi ya
da türkçe kodlardan biri ile (örn:: turkish_iso(28599)) kaydedin..daha
sonra bu dosyaları mysql de çalıştırın.yine phpmyadmin
kullanabilirsiniz.. orada dosya formatına utf8 yerine latin5 seçmeniz
gerekiyor..

bir de duruma utf8 tarafından bakalım

data giriş betiğinizi utf8 türkçe formatında kaydedin.
türkçe karakterlerde bozulma varsa replace komutları ile düzeltin ve sonra
mysql karşılaştırmalarınızın utf8 olup olmadığını kontrol ettikten
sonra sql betiğinizi çalıştırın

sayfanızın metasına

 yazmanız sanırım dil problemlerinizi çözecektir..
saygılar,
Rüştü Derici