RE: [Linux-programlama] http server

From: Mehmet Duran (mehmetd@kablonet.com.tr)
Date: Thu 18 May 2006 - 16:18:52 GMT

Sevgili Atif Bey;

Gercekten cok ilham verici bir konusma yapmissiniz. Lakin bunlardan daha
onemli konular da var hayatta.
Kac kisi baglanicak bu web server'a? Kim ne yapicak? Yarin obur gun bir
betik dili kullanmak (cgi) gerekse ne olucak?
Sami Bey bunu kisisel zevkleri icin, deneme mahiyetinde mi yazicak? yoksa
bir yerde mi kullanacak?
Kullanilacak bir seyse, bunun duzgun yazildigindan nasil emin
olabileceksiniz? Ve de ne kadar vaktinizi alcak?

Eger eglence icin yazacaksaniz (hani Linus misali, ozgur yazilima ilham
olarak bakan arkadaslara sesleniyorum)
gayet guzel, yaziniz, ogreniniz, super destekliyorum.
Lakin birden fazla kisinin kullacagi, yani kullanilacak bir seye:
* Muhtemelen zaten birileri daha once yapmistir
* Daha once zaten birileri dusunumustur
* Muhtemelen mevcut kodlari kullanarak cok kisa surede yapabilirsiniz.

Eger Web service isin kalbiyse, Apache'ye modul yazmayi dusunun.
Eger web servise, daha buyuk birseyin bir parcasiysa, misal lighttpd'yi
yazilima gommeyi dusunun.
Sizin farkinda bile olmadiginiz binlerce sorun zaten cozulmus, dusunulmus,
ustunde ugrasilmistir coktan.
Kendimizi uzmeye gerek yok.

--
Mehmet

-----Original Message----- From: linux-programlama-bounces@liste.linux.org.tr [mailto:linux-programlama-bounces@liste.linux.org.tr]On Behalf Of Atif CEYLAN Sent: Wednesday, May 17, 2006 10:33 AM To: linux-programlama@liste.linux.org.tr Subject: Re: [Linux-programlama] http server

Sami BEYOGLU wrote: > Selam; > TCP protokolunu kullanarak metin tabanli http server kodlamaya > calisiyorum. > Konuyla ilgili ornek veya hazir kodlari nereden bulabilirim? > ------------------------------------------------------------------------ > > _______________________________________________ > Linux-programlama mailing list > Linux-programlama@liste.linux.org.tr > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-programlama > mehmet beye katılmıyorum zor kelimesi bir işin başında teleffuz edilirse o işi imkansız kılar. bilene herşey kolay... demekki ilk adım bilmek. (C dilini bilmeyi kastediyorum) gerisi kolay... eğer C de maharetliyim diyorsanız (socket programmingede biraz bulaştım demenizde de fayda var) işin geri kalanı gözünüzü korkutmasın. rfc1945 (http/1.0) ve rfc2045 (http/1.1) standarlarını okuyun ve ordaki adımları uygulayın. apache.org adresini ziyaret edip kodları indirebilirsiniz. dunyanın en iyisi olmasına rağmen kodları gayet acık ve anlaşılır tarzda yazılmış. hatta ben bu kadar büyük bir projenin bu denli temiz ve anlaşılır kodlanmasını hayretle karşılıyorum. gerçekten buyuk başarı.... benim gibi programcı müsveddesi bi adam bile apache kodlarından yararlanabiliyorsa siz hayli hayli yararlanırsınız. iyi çalışmalar _______________________________________________ Linux-programlama mailing list Linux-programlama@liste.linux.org.tr http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-programlama