Re: [Linux-programlama] Saçma bir soru, cannot execute binaryfile

From: Erkin Tek (erkintek@fotograf.web.tr)
Date: Sat 13 May 2006 - 07:39:14 GMT

Bir de "g++ bisey.cpp -lgsl" dedik ya, şimdi gsl dinamik olarak mı bağlandı
yoksa statik mi?
Dinamik olarak bağladığımızda (mesela intel'den intele) taşıdığımızda bizim
kütüphane varsa sorun yok (versiyonu da yeterli varsayıyorum). Statik olarak
bağladığımızda o kütüp olmasa da çalışır değil mi? Peki bizim statik
bağladığımız kütüp, dinamik olarak başka şeyler bağlıyorsa? mesela php'de gd
kütüphanesi libjpeg kullanıyor, libjpeg libzip (kütüp adı yanlış olabilir)
gerektiriyordu derlenmek için.

Şimdi resim işleme ile ilgili bişey yazıyorum da, (şu an sadece php'de) onu
webserver'a gönderince sorun çıkar mı diye düşünüyorum, e bide genel merak.
Konuyla ilgili olarak bir hocanın bilgisayarına erişimim vardı, fits diye
bişey içeriyordu programım onda da olduğundan hiç karıştırmamıştım bu
konuları.

Sevgiler saygılar.
Not: Programlarınız nasıl bağlanırsa bağlansın, hayata dinamik bağlanın :P
Salı 9 May 2006 14:09 tarihinde, Muhammet Ali Güler şunları yazmıştı: