Re: [Linux-programlama] PHP ve Alternatif Database'ler

From: Atif CEYLAN (atifceylan@gmail.com)
Date: Tue 09 May 2006 - 08:06:15 GMT

Agah ALICI wrote:
> Nacizane ilk soruya cevaben kesinlikle Kodu yazan kişi sistemin
> problem vermesine neden olur.
> Mysql büyük çaplı projelerde çokta verimli değil kabul ediyorum.
> Ancak mysqlin site performansında %1 lik bir etkisi varken
> kodlayıcının %99 kadar etkin olduğunu düşünüyorum.
> 30 bin öğrencinin bulunduğu üniversitede bir hafta içinde 15 bin'e
> yakın öğrencinin ders kaydını yapıyoruz.
> Bu konuda mysql in sorun çıkardığını hiç görmedim.
>
> Mssql konusunda taktir edebileceğim en büyük yan; Enterprise (yanlış
> yazmış olabilirim) Manager'ın kullanım rahatlığı.
> [...]
daha once ismini vermek istemediğim epeyce buyuk bir programın epecek
buyuk bi veri tabanına(mssql yaklaşık 1000 tablosu olan bi vt) web
arayuzu yazdım. mssql kullanmak hiç mantıklı gelmedi. bırakın queryi
update connection bile uyuz ediyor. asp ile yazılmış bir uygulamanında
php ye cevrilmesine yardım etmiştim. Sebebi komik, 3 günde siteye 1000
den fazla uyelik oldu ve site connectionlardan verem oldu :) suan buyuk
bi projeyi php+mysql+pgsql ile geliştirmekteyiz. benim tavsiyem
php+pgsql olacaktır. zerre kadar sorun yaşamazsınız desem abartmış
olmam. burada Devrim bey varken bu konuda bana laf düşmez ama naçizane
tavsiyem bu yonde olur. eğer uygulama sadece inset veya sadece select
ağırlıklı olacaksa mysqlden başkasını kullanmak mantıklı gelmiyor. tek
connectionda saniyede 7000 satır veri işleyebiliyorum ben 2 işlemcili
makinamda. bu işlemi hiçbir veritabanında yapamazsın desem abes olmaz
sanırım. ancak cok fazla connection olacak ve bu baglantılar karışık
işler cevireceklerse kesinlikle php+pgsql+linux. linux olmadan olmaz !
hocam windows multi thread bi sistemdir linux multi process bu bile
olayı özetler.yanlışım varsa düzeltin linux tek oturumda 4000 in
üzerinde processi acabiliyor. windowsun boyle bi yeteneği olup olmadığı
konusunda cok bilgim yok ama linux kadar becerikli olamayacağı
kanaatindeyim. zira normal şartlarda 200 process acılmış bi windowsta
ben calışamıyorum. (belki benim yeteneksizliğimdir). özetleyecek olursak
linux için söylüyorum php+pg sql windows için ise ? (sanırım başka
forumlara danışmanız lazım)