[Linux-programlama] bash ls ve boşluk içeren klasörler

From: osman yozgatlıoğlu (osman.yozgatlioglu@datassist.com.tr)
Date: Thu 04 May 2006 - 12:02:07 GMT

Selamlar,

imap klasörlerinin acl'lerini düzenlemek için ufak bir scripte ihtiyacım
oldu ama biryerde takıldım;

#!/bin/bash
aa="$(ls -da $1)"
for i in "$aa"; do
    echo $i
done

şu an komut debug için echo esasen maildiracl olacak.
Sorun boşluk karakteri içeren klasör isimlerinin for döngüsünde yanlış
(bence) işleniyor. "for" satırındaki aa değişkeninin etrafına tırnak
koymazsam ali veli isimli klasör ali ve veli olarak iki ayrı sefer
döngüye giriyor. Tırnak koyunca da ls ile gelen tüm liste tek seferde
döngüye giriyor.

Epey araştırdım, tırnak meselesini de bu arada buldum zaten ama
bulunduğum durumdan ileriye gidemedim. Bulduğum rename scriptleri de
esasen bu sorunu çözmüyorlar.

Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler,
Osman