[Linux-programlama] MySQL ile sorgu

From: veli akcakaya (v.akcakaya@gmail.com)
Date: Sun 19 Mar 2006 - 01:20:41 EET

Merhaba,
$tablo="soru";
$x=mysql_query("INSERT into ".$tablo."(id,soru,a,b,c,d,e,dogru)
values(null,'$soru','$a','$b','$c','$d','$e','$dogru')");

ile "soru" tablosuna bir kayıt ekliyorum. id alanını otomatik artan sayı
olarak seçtim ve tabloya veri eklerken bu değeri kendisi yazıyor. Burada
tabloya kayıt eklenirken oluşturulan ve tabloya yazılan "id" değerini nasıl
öğrenebilirim. Çünkü hemen bu koddan sonra otomatik olarak oluşturulan id
değerini kullanarak başka bir işlem yapmak istiyorum.
Şimdiden teşekkürler,
İyi geceler...

--
v e l i   a k ç a k a y a