Re: [Linux-programlama] MySQL2PostgreSQL

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Wed 15 Mar 2006 - 17:45:39 EET

Merhaba,

On Wed, 15 Mar 2006, Ahmet wrote:

> 1. mevcut mysql tablolarımı postgresql 'e
> sorunsuz aktarabileceğim bir program varmı ?

http://www.omnistarinc.com/~fonin/downloads.php adresindeki my2pg'yi bir
deneyin isterseniz.

> 2. postgresql de yeni sayılırım ancak bir çok özellik var bazılarını biliyorum ama
> bunların ne olduğunu ve nasıl kullanabileceğimi kestiremiyorum.
>
> a . Rule
> b . Sequance
> c . Type
> d . Aggregate
> e . Operator
> f . Tablespace

Aslinda ise bunlarin ne oldugunu ogrenmekle baslayabilirsiniz. PostgreSQL
kullanacaksaniz ise biraz daha hakim olmalisiniz. PostgreSQL'in kendi
belgeleri cok iyidir bu acidan.

> 3. Veritabanı/Tablo mantığına alışkın biri olarak, shema kavramını tam olarak anlayamadım.

Schemalar bu ikisinin arasinda birsey. Siz bir veritabani icinde 2 sema
yarattiniz diyelim (s1 ve s2 semalari olsun bunlar).

CREATE TABLE s1.t1 (....)
CREATE TABLE s2.t1 (....)

ile farkli semalar altinda ayni adli tablolar yaratabilirsiniz. Boylece
siz bu semalar uzerinde yetkiler tanimlayip tek veritabaninda birden fazla
kullanicinin farkli ortamlarda islem yapmasini saglayabilirsiniz. vs vs.

Iyi calismalar.

--
Devrim GUNDUZ
Kivi Bilişim Teknolojileri         -          http://www.kivi.com.tr