Re: [Linux-programlama] Php-Mysql tablo yapısı sizce hangisi?

From: Atif CEYLAN (atifceylan@gmail.com)
Date: Wed 04 Jan 2006 - 09:50:23 EET

OKAN ARI wrote:

> Bir tablom var: kisiler
> Bir tablom daha var resimler
>
> Bir kisiye 10 adet resim eklenebiliyor. Siz olsanız hangisini
> secerdiniz?[secenekler A ve B olarak listeli]
>

> A) 1 <==> n tablo yapardım ve boylece kisiler_id'ye gore resimler'e
> baglardım (var olan tablo yapisi korunuyor)
> B) Resimler tablosunu iptal eder kisiler icine set ya da varchar il
> bir alan acar ve
> resim adreslerini "|" ile ayirirdim
>
> Hangisi performans acısından ustun?
> Hangisi kullanılabilirlik ocısından ustun?
> Nedenleri ile anlatılırsa cok sevinirim

> [...]
string işlemleri uygulamak hem zahmetli hemde daha yavaş olur
kanaatindeyim. bu yüzden iki farklı tabloda çalışmak çok daha mantıklı.
hız açısından resim tablosunuda 2 alanla kısıtlamak mantıklı. bence 1
milyon kayıt hiçte gözde büyütülecek birşey değil. onlarca alanı olan 1
milyondan fazla kayıtta benim sunucularımda var ve 3 tabloyu bağlayıp
sorgular aldığım yerlerde var.hiç sıkıntı yaşamadım bu güne kadar.
önerim aşağıdaki gibi olur...
table1 kisiler
1.ali
2.veli

resimler
resim_id kisiler_id
1 1
2 1
3 1
4 2

program icerisinde resim_yolu/resim_resimler tablosundan gelen resim
idsi.jpg şeklinde yapardım....
iyi çalışmalar