Re: [Linux-programlama] upload

From: Melih Arda YALÇINER (arda@uzem.itu.edu.tr)
Date: Mon 06 Mar 2006 - 01:41:30 EET

Merhaba,

Şimdi farkettim, $dizin=opendir('resim') ifadesi yanlış.. opendir
fonksiyonu bir dizinin içindeki dosyaların isimlerine erişmek için
kullanılıyor. Doğru kod aşağıdaki gibi olabilir;

   <?php
     $x=$_FILES['dosya']['tmp_name'];
     $dizin = 'resim'; // upload edilen dosyanın tutulacağı dizin
     $pi = pathinfo($_FILES['dosya']['tmp_name']);
     $dosya_adi = $pi['basename'];
     move_uploaded_file($x, $dizin.'/'.$dosya_adi) or die ("Resim
Gönderilemedi");
  ?>

Sizin kullanıdığınız biçimde, move_uploaded_file fonksiyonu bir
resource'a string olarak erişmeye çalışıyor ki bu olanaksız.

İyi çalışmalar.

Melih Arda YALÇINER wrote:
> Merhaba,
>
> 1) "resim" isimli dizine yazma hakkınız var mı?
> 2) move_uploaded_file fonksiyonunun ikinci parametresini dizin olarak
> girmek yerine dizin+dosya girmeyi deneyebilir misiniz?
>
> $pi = pathinfo($_FILES['dosya']['tmp_name']);
> $dosya_adi = $pi['basename'];
> move_uploaded_file($x, $dizin.'/'.$dosya_adi) or die ("Resim
> Gönderilemedi");
>
> gibi..
>
> İyi çalışmalar

Melih Arda YALCINER

.:: ITU Center for Distant Learning Software Development, System Administration

Website : http://elearning.uzem.itu.edu.tr Phone : 00 90 212 2857188 (15 int.) IP Phone : 34005