Re: [Linux-programlama] mysql altında tablo ismi degistirmek

From: Cafer ÅžimÅŸek (cfb@cafer.org)
Date: Fri 30 Jun 2006 - 15:47:30 GMT

Merhaba,

"Ömer F. USTA" <omerusta@gmail.com> writes:

> Merhabalar
> dump upload işleri ile uğraşmadan bir veritabanındaki çeşitli
> tabloların isimlerini
> değiştirmek istiyorum (içeriğe zarar vermeden ).
> Bunu nasıl yapabilirim? sql komutları ile bunu yapabilme imkanım varmı ?
>
> (mysql 4.1.19)

Eğer tablo tipleri InnoDB değilse (ki sanırım 4.1 ile InnoDB desteği
yok) .MYD, .MYI ve .frm dosyalarını yeniden adlandırdığınızda sorunsuz
çalışacaktır (4.0.24 ile denedim gayet düzgün çalıştı).

Ancak bir de şöyle bir durum var; eğer tablo bazında yetkilendirme
ayarları varsa (GRANT) mysql isimli veritabanı içindeki gerekli
tabloları ve alanları da güncellemeniz gerekecektir. InnoDB
kullanıyorsanız, işiniz çok daha zor sanırım. Ve hatta imkansıza yakın
denilebilir.

> Kolay Gelsin

Sevgiler.

[...]