[Linux-programlama] Linux'te program kurulumu

From: Abuzer Yakaryilmaz (abuzer@boun.edu.tr)
Date: Tue 27 Jun 2006 - 12:59:12 GMT

Merhabalar,

Linux'ta farkli farkli programlar indirip kurmaya calisiyorum. Ama bir
cogunda baglilik hatasi aliyorum: "libtheora.so.0(libtheora.so.1.0) is
needed by mplayer-1.0pre8-1.i386" gibi. Dogal olarak internette arama
yapip ilgili dosyayi bulmaya calisiyorum ve bulduklarimi kurarak tekrar
deniyorum. Bazen sorun cozuluyor, bazen cozulmuyor. Bazende istenen
dosya sayisi cok fazla oluyor ve hepsini tek tek indirip kurmak pek
mantikli gorunmuyor.

1 - http://www.pbone.net diye bir site buldum. Aradigim *.so dosyalarini
buradan bulabiliyorum. Benzeri baska sitelerde var mi?
2 - Buldugum bazi *.so dosyalari cakisma hatasi veriyor, bunun icin neye
dikkat etmeliyim (bazilarini --force parametresi ile zorla kurdum) ?
3 - Kurdugum halde ayni hatayi aldigim *.so dosyalari oluyor. Bu durumda
yanlis *.so dosyasini mi kurmus oluyorum?
4 - Coklu *.so dosyalarini kurmanin kolay bir yolu var mi?
5 - Konular ile ilgili hali hazirda dokumanlar var mi?

Tesekkurler,

Abuzer.