Re: [Linux-programlama] python ile büyük proje.??

From: Bora Güngören (bora@boragungoren.com)
Date: Mon 26 Jun 2006 - 14:02:56 GMT

Merhaba,

Önemli olan aslında dilin hızı değil sizin yazdığınız kodun hızı.
Geçenlerde bir programlama listesine yollanan bir web adresinde
aşağıdakine benzer bir kod örneğini gördüm.

boolean islevinbirisi ( char ch ) {

  int i = 0;
  for (; i<256; i++)
    if (i == SABIT && i == ch)
       return true;
  return false;

}

bunun

boolean islevinbirisi (char ch) {
  return (SABIT == ch);
}

ile olan farklarının listesini yapmanızı rica edeceğim.

Eğer siz "kötü biçimde C++" yazarsanız, emin olun "iyi biçimde Python"
ondan daha hızlı olur. Hatta bu konuda IEEE için bayağı zaman önce
yapılan bir çalışmada C, C++, Java, C# ve Perl için "ortalama
programcının yazdığı kod"un aynı hızda çalıştığı fark edilmişti.

Önemli olan düzgün kod yazmaktır. Dil size "düzgün kod" yazma olanağı
verdiği için tercih edilmelidir, kaba kuvveti için değil. C++ da yine
hızı için değil yazım stilleri için seçilmelidir.

Sevgiler.

Bora.