Re: [Linux-programlama] Python Programlama:Paremetre Ekleme:Nasıl?

From: Aykut KOÇAK (aykutkocak@superonline.com)
Date: Thu 22 Jun 2006 - 06:32:49 GMT

Merhaba,

Bu işlem için öncelikle python programınıza

import sys

satırını eklemelisiniz. Daha sonra programınızın içeriside komut
satırında verilen parametrelere sys.argv dizisi ile ulaşabilirsiniz.kaç
parametre girildiğini "len(sys.argv)" komutu ile bulabilirsiniz. Buna ek
olarak python parametre ayıklaması ve işlenmesi için gelişmiş işlevler
de sunmaktadır.

örnek:

"foo.py pr1 pr2 " komut satırı için

sys.argv[0]='foo.py'
sys.argv[1]='pr1'
sys.argv[2]='pr2'

Buğrahan Korkmaz wrote:

> Merhabalar,
>
> Arkadaşlar ben python programlama dili üzerinde çalışıyorum. Birşeyi
> yapamıyorum. Mesela konsol uygulamaları paremetre kullanır. Her
> paremetrede çeşitli görevler yaparlar. Ben de konsolda pythonla
> programlama yaptığım için bunu öğrenmem lazım. Evet, nasıl paremetre
> ekleyebilirim?
>
> Mesela:
>
> python program.py -pre --test gibi...
>
> --
> Buğrahan Korkmaz

Aykut KOÇAK

Elektronik Mühendisi (/Electronics Engineer/) E-Posta (/E-Mail/ )

aykutkocak@superonline.com