[Linux-programlama] öncesi sonrası

From: Erkin Tek (erkintek@fotograf.web.tr)
Date: Sun 18 Jun 2006 - 07:48:55 GMT

Selam,

sql yazıyorum,
çeşitli sıralamalar var,
tüm site içinde puan, eklenme
kategorisinde puan, eklenme
fotoğrafçının fotoğrafları arasında puan eklenme

Amacım adamın bir fotoğrafının bu sıralamalara göre yerini belirlemek.
Böylece o fotoğrafı izleyen birine öncekindekini ve sonrasındakini
gösterebiliyorum.

izlediğim yol çok sapa, önce tüm listeyi sorgulatıyorum sonra döngü ile o
fotoğrafın listedeki yerini buluyorum, öncesine ve sonrasına bakarak
bilgileri alıyorum.

Çok pahalıya patlıyor, sanırım 0.5sn kaybediyorum sadece buradan.
Örnek bir fotograf : http://www.fotograf.web.tr/foto.php?f=13078 , burada
ilgili fotoğraflar linkinde bahsettiğim öncekiler sonrakiler var.

Problemli yerler fotograflar istenildiğinde silinebildiğinden bir aralık
belirlemek çok zor, hani fotograf.id>(fid-5) and fotograf.id<(fid+5) türünden
bir yaklaşım, site geneli (10k) veya kategoride (3k) fotoğraf içinde döngü
kurmamı engeller fakat önceki 5 fotoğraf silinmiş olabilir, bir garantisi
yok. Birde son eklenen fotoğraf 'tan sonrasını kapsamayacak.

Bilemedim işte bir önerisi olan var mı acaba?