Re: [Linux-programlama] Client tarafinda program calistirmak

From: Zekeriye Bozkurt (zekeriye@hotmail.com)
Date: Wed 12 Jul 2006 - 15:00:16 GMT

Yapilmak istenen esas sey sudur :
  Kullanicinin elinde bir program var ve program web tabanli olarak
yazilmis. Lokal networklerinde kullaniyorlar. Ancak istedikleri bazi
fonksiyonlar program uzerinde yok ve bazi fonksiyonlari da kullanmiyorlar.
Programin server kismi tıpkı bir web server gibi davraniyor.
Program üzerinde olmayanlari delphi ile yazmak istiyorum. Delphi ile
yazdigim programı lokal network uzerinde tek tek kullanicilara
kuracagim. (hangi kullanicilar kullanacaksa) Sonra da program uzerindeki
kullanilmayan fonksiyonları cagiran *.xyz.php dosyalari yerine ayni
isimde kendi olusturdugum programi cagiran yine *.xyz.php dosyalari
olusturacagim. Delphi ile programin database i uzerinde islem yapabiliyorum
burada bir sorunum yok. İslem tamamen lokal network uzerinde
gerceklesecek. Yoksa local network disinda WAN uzerinde bir islem
yapilmayacak.

Delphi ile olusturacagim programlari kullanicilarin birini kapat öbürünü aç
oburunu kapat berikini ac gibi bir islem yapmadan tek bir cati altinda
calistirabilmek icin boyle bir sey dusundum. Bunu nasil yapabilecegim
konusunda basit bir fonksiyon vs. arkadaslar paylasirsa cok memnun olurum.

(NOT: Web sayfalari ve teknigi konusunda oldukca bilgi fakiriyim. Simdiye
kadar tum islerimi delphi ile cozmeye calistim)

Zekeriye Bozkurt