Re: [Linux-programlama] docbook kafamı karıştırdı

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@belgeler.gen.tr)
Date: Wed 12 Jul 2006 - 08:34:49 GMT

Selam,

Belgenizi (kitap, makale, vs) bilinen belge biçimlerinden biriyle
yazmak istiyorsunuz ama bu belge biçimleri hakkında pek bilginiz
yok ayrıca belgenizi yazarken ve değişiklik yaptığınızda biçim
sorunlarıyla da uğraşmak istemiyorsunuz diyelim. En basitinden bu
gibi durumlarda DocBook en iyisidir. Ama bir belge yazıp bitireceksiniz,
bir daha da ilgilenmeyeceksiniz ve bu belge kimse tarafından da
geliştirilemeyecekse (örn, bir roman) o zaman neyle yazarsanız yazın.
Örneğin, belgenizin belgeler.org'da yayınlanabileceğini varsayıyorsanız
DocBook'u tercih etmelisiniz. ;-)

Docbook ile yazmak için araçlar var ama onlarla yazmak daha zor.
DTD'yi menü halinde sunabilen bir düzenleyici (örn, kate bunu yapıyor)
ile yazmak daha kolay.

Esen kalın,
Nilgün

Çar 12 Tem 2006 10:00 sularında, erkintek@fotograf.web.tr şunları yazmıştı: