Re: [Linux-programlama] tcmb perl yardimi

From: Can Kavaklıoğlu (eposta@cankavaklioglu.name.tr)
Date: Mon 30 Jan 2006 - 06:11:37 EET

Merhabalar,

Eposta yollamak için dosya hazırlamanıza gerek yok. Öyle de yapılabilir
tabiki ama, eğer böyle bir dosyanın varlığına özel olarak gerek yoksa
"pipe" kullanmak (bir komutun çıktısının | operatörü ile diğer bir
komutun girdisi olarak kullanılması) daha yerinde olacaktır.

qx(echo "@faizler" | mail -s "TCMB Faiz .." gonderilcek@adres.org);

satırının çalışmaması için konsolunuzda "mail" komutunun çalışıyo olması
lazım. Muhtemelen "mail" programını ayarlamak gerekiyordur.

Ne yazık ki bu programı daha önce hiç kurmadım (yolladığım betikteki
denemeyi başka bir sunucuda yapmıştım), şöyle bir baktığımda da nasıl
kurulacağını bulamadım. Sanırım "mail" e benzer başka bir konsoldan
kullanılabilen eposta programı (mesela sendmail) kurmak için daha rahat
olabilir. (denemediğim içn bilemiyorum ancak bu programlardan birisi de
işinizi görebilir belki:
http://www.debian.org.tr/?q=mutt-procmal-fetchmail-exim4 )

Alternatif olarak, debian kararlı deposunda bulunan, ftp-upload
programını kullanarak bu bilgileri daha erişilebilir bir yerlere de
yollayabilirsiniz. ( ftp-upload --passive --account kullaniciIsmi -h
ftp.adres.org --password sifre -u kullaniciIsmi -d dosyaninKonacagiYer
dosya(lar) )

Eposta ile sonuçlarınızı bize de anlatın : )

Kolay gelsin.
Can Kavaklıoğlu

Ahmet Tellioglu şöyle yazmıştı: